Sunday, January 20, 2019

Bear Hill


Salam,

Bertemu kembali di edisi #kakpatenjalan-jalan. Few days before, Nab ws tanya New Year apa plan. Being me, kalau public holiday tak de plan, satu tempat je la yang aku tuju. Pi jog. So dia kata nak pegi hike. Nak ajak pergi batu putih, tengah mood malas. So suggest dia pergi Bear Hill je la,sebabnya dekat je dengan rumah tapi tak pernah sampai. Kesian.

I thought berdua, tapi dia kata dia ajak kawan-kawan dia. So okaylah, aku pun kenal je kawan-kawan dia tu, makanya the more the merrier,lantas aku pun bawak lah askar-askar ku ini. Plan asal, lepas hiking nak pegi piknik. Siap nasi lemak,sandwich, fries etc. Lol.

Sebab most of them beginner, ada yang ni first time, aku suruh Amin lead dorang ikut track bawak bebudak ni hike sampai view side.Mean while aku jalan ikut tar, muehehe. Lutut haritu tak bagi kerjasama. Assume lepas tu bla ah turun. So air semua takda sebab ingat tak lepak lama.
Eh tetiba dah sampai yang view lepas menara tu, lepastu bebudak ni ajak turun ikut check point.

Tau2 almost 2 jam jugak lah. HHAHAHAHAHA. Mental koyak kawan sorang tu, dah lah first time, Nab kata dengan kawan-kawan dia tak lamaa pun hike bukit ni, sekali sampai dua jam. Yang lagi kesian ada air sebotol 500 ml, share 7 orang.Hahaha. Dont try this kids. Make sure ration korang cukup. Aku risau gak, sebab ni first time masuk full track,selalu sampai view side je. After all, we made it. Good job la kawan-kawan. Dengan kasut tak proper,sekali kena memanjat. Nasib tak tergolek sorang-sorang.


Satu yang aku respect, jarang aku jumpa lelaki yang punctual bangun pagi. Aku kata 7.30 jumpa dekat sekian, bebetul 7.30 diorang dah kat sana. Kitorang yang lambat sebab pi tapau nasi lemak. Ada orang janji nak bawak nasi lemak, tapi dia lipak pulak trip ni(if you reading this, just wanna say im watching you *insert emoticon mata)

From left, Amin, me, Alif (kawan Nab,)Aizat (Kawan Nab) , Mamat (Kawan Nab), Maya, Nab


Amacam, kata 20 minit tapi terdrag 2 jam. Hahahahhaa

Actully, kalau laju takde lah sampai 2 jam. Kitorang sebab tak pernah lalu trek ni, banyak berhenti tak sure nak ikut arrow mana, nasib banyak terserempak dengan orang so tanya je la jalan, plus berhenti rehat, bergambar tu yang lama.
 Apesal nampak macam mengantuk sangat








Penyesalan di pagi New Year katanya. Hhahaha. Jangan serik, till the next trip. Lol.


Thank you for reading, till there !

No comments: