Wednesday, September 5, 2012

terima kasih syasya

assalamualaikum ,bismillah


hello pathetic week,and of course pathetic month. This month and the incoming month gonna make me totally sick. We are the zombies, Kalau mamat khalid nak shoot zombi kampung pisang the series,dia boleh hire kiteorang. yes, kiteorang. Tak perlu bazirkan make up artis,memang muka semula jadi untuk beberapa  minggu ni until october dah macam zombi.

DIIM memang ceni. Awal sem dia biarkan kami bersenang lenang,no test or quiz,just assignments. So sambil buat assignment bolehlah kau buka tab lain,main fesbuk,twitter even nak layan running man pun sempat je tanpa rasa berdosa. Naik je midterm break,atau naik je raya,dia mula menggila. Assignment yang perlu disubmit seperti tidak mahu menunggu kau. Kejam oh kejam. Test,common test  beratur seperti ingin beratur mendapatkan duit raya woi. Aku stress,memang every sem bila final nak dekat aku akan ada entry khas untuk pathetic week ni,tak caya kau cari balik entry-entry lama aku.
 Setiap malam,keluar pergi bilik tv zamrud with kesayangams untuk siapkan assignment,bincang pasal assigments.ini asignment,itu assignment. Woi aku stress. Lewat malam aku keseorangan mendaki balik bilik yang berada  di tingkat tiga. Balik bilik,terus tumbang atas katil,memang tak larat nak stay up lagi hadap lappy,buku. Kekadang tak sempat pakai socks,tarik selimut dan terkadang aku lupa nak baca doa tidur.

Dan keadaan ini akan berlarutan sampai bulan depan. Balik bilik tiap malam,hari-hari aku tengok syasya akan hadap running man sambil buat calculus,math logic atau nota mungkin. Dia gelak keseorangan. Oh terasa bahagianya dia. Those yang pernah sebilik dengan DIIMian hanya akan paham cemana kami.

Semalam,balik je dari kelas,ketika buka laci aku terjumpa sesuatu.Ternampak sehelai nota. Rasanya tu kertas aku dan pen tu pun dakwat pen aku. Siap ada love bagai hehe.Sehelai nota yang mampu buat aku senyum,buat aku melupakan stress yang aku alami seketika.
*





*




*







*










*













*
taraa!
ini dari roomate kita,mungkin dia mengerti roomate dia ni emosi tak stabil ;*)

So untuk minggu-minggu yang mendatang ni,May Allah ease everything,lend me His strength.

#sekarang saya sedang menjalankan misi mengganti puasa dan menghabiskan puasa enam.Moga-moga sempat.

till there folks,pray for me ;)

No comments: