Thursday, October 6, 2011

#22

assalamualaikum gojes plus hensem,

cooking versus girls?
memang bukan suatu benda yang asing lagi,yeah,kalau tanya lelaki apa karakter yang dorang nak bila pilih calon isteri,sure yang pertama terpacul dalam mulut dorang sure "yang pandai masak",then yang lagi menharukan jiwa raga,zaman dulu-dulu mak mertua ni nak cari calon yang pandai memasak sebagai syarat utama untuk dia mencari menantu,agak-agak zaman sekarang ada tak lagi mak mentua yang macam tu?harap-harap lah tak semua,nanti kami-kami ni ada yang tak berlaki lah gamaknya,,haha

menginjak umur 18 tahun,tak reti masak memang memalukan oke...ye,aku sungguh malu tau sebab aku tak sehandal kawan-kawan yang lain,yang masakan mereka yang superb kedepan,,
ada sorang cousin aku ni,serius aku salute gila,masak jangan cerita la,celah gigi dia,tapi sekarang dah menjahit baju wa cakap lu...

well,everyone ada minat dia masing-masing,so sekarang ni aku dalam pembelajaran,slowslow gitu,,bukan lah tak reti masak langsung,i mean yang lagi advance gitu like kari,tomyam,,,setakat sambal,goreng sayur,goreng telur,nasi goreng,telur kicap,masak air,masak nasi,masak megi tu alhamdulillah bolehlah ;D,,

tapi bab-bab memasak ni aku memang fail bila tang nak adjust garam dalam masakan,,serius,memang fail,,kadang-kadang tawar,kadang-kadang masin,dan kalau aku memasak,aku akan panggil the whole family untuk rasa masakan aku,,ceh gitu,kecoh je,bak kata mak,takpe,perlahan-lahan,nanti lama-lama pandai,ceh sokongan seorang ibu,begitu shahdu yo


so girls,kita kena improve our cooking skill,to guys and mother in law wanna be,jangan lah terlalu letak syarat yang begitu ya,,

have a nice day

No comments: