Friday, July 15, 2011

saya pergi trip

assalamualaikum gojes plus hensem.
ok aku nak nyanyi "i'm coming home,comeing home,tell the world i'm coming home"sumpah annoying kan,,,haha,,,
ok sekarang aku officially berada di rumah,,sila jangan jeles

ini sambungan entry yang lepas,,last week,aku dan semua siswi kelas aku pergi trip dan sebahagian ahli kelab muhibah,,yeah trip,,,bertolak dari u pada pukul 4 petang,tiba di kuala selangor jam 9 malam,,,perasaan semasa dalam perjalanan jangan cakap lah,takut,bimbang semua ada,,,maklumlah sabtu yang lepas kan kecoh pasal "bersih",,kami takut kami di tahan polis di pertengahan jalan mungkin,

tapi alhamdullillah selamat tiba tanpa sebarang kesulitan.sesampai je di hotel dpalma,kiteorang dibawa melihat kelip2,,,cantik sangat,betapa hebatnya kuasa Allah,,

siswi JIM1101A,

kamilah super woman yang bakal melindungi bumi,,hahaha
haruslah memakai jaket keselamatan sebelum menaiki bot,,,memang best sebab tengok kelip2 naik sampan yang didayung ye,bukan enjin,,,satu sampan 4 orang,so bolelah melihat puas-puas,

kedai cenderamata yang "bapak,mahal gila"

muka keterujaan

haruslah bangga bergambar dengan bas uitm kesayangan
pulang ke hotel dan di sambut dengan hidangan supper yang sangat sedap,,,bilik pun best,besar,ada tub mandi,
keesokan paginya,breakfast yang super sedap sambil bersemangat melakukan aktiviti pagi itu,,kami dikhabarkan yang pagi ini,kiteorang tak naik bas,untuk keluar,tapi kiteorang naik kereta api panjang ini untuk bersiar-siar di keliling bukit malawati

pakcik yang sempoi selaku tourist guide kiteorang
"haruslah mempamerkan beg monyet qila"

walaupun tak mandi,bergambar pun jadilah

muka yang teruja,kerana dapat bergambar

ayu yang super excited

sayang JIM1101A

JIM1101A lagi

sedikit penerangan oleh pakcik tu
gila best di bawa mengelilingi bukit malawati menaiki train ni,,,sumpah best

batu yang berumur beratus-ratus tahun,tetapi masih kukuh berdiri dan hanya di tampung dengan sebuah busut sahaja

setelah dibawa mengelilingi bukit malawati,kami menaiki bas untuk ke tanjung karang,,yang ni sumpah lagi best,,makan makanan kampung,rumahnya yang suasana kampung sambil dikelilingi sawah padi,,,akulah orang yang paling teruja sebab aku tak pernah merasai suasana macam ni

dikhabarkan yang rumah sebelah rumah tuan rumah ni adalah rumah yang menjadi set penggambaran drama nur kasih

gulp

tuan rumah yang gila sporting,terima kasih pakcik
lepas kenyang menternak lemak,mestilah aktiviti outdoor pula,bersiar-siar di sawah,,sayangnya sekarang bukan musim padi

manusia yang sangat jakun berada di sawah,terutama aku

kami di bawa pula ke kilang kerepek
aku haruslah menjadi manusia pertama yang excited,makanan free kan,,orang tu bagi rasa je,tapi aku buat macam makan datang raya

usai merasa,haruslah memborong
setelah dinner di hotel,bertolak pulang pada jam 7 petang,,sumpah best,,jam 12 malam selamat tiba di uitm segamat di hatiku