Sunday, April 10, 2011

Assalamualaikum,gojes plus hensem , hari ni sangat penat gila,sebab pagi tadi bangun awal gila,6.30 aku dah mandi,,eh tipu!aku mandi pukul 7,sebab hari ini nak pergi rumah ucu,ucu buat kenduri arwah makwe,sebab semalam arwah makwe hari yg ke 44,tahlil,baca yassin,bufday anak ucu,annivesry mak ngah pak ngah,bufday ayah. malam tadi tido pukul 2 pagi,pagi pula bangun jam 6.30 pagi,,,can u imagine?mata aku dah rupe mata panda,*sigh* tapi aku sempatlah qada' tidur dalam kereta ,,so,sampai je rumah ucu,selamat tinggal mata panda,,hoyeh!! oke sampai2 je,kirin (cousin aku) sedang goreng ayam,,waa,best tu boleh tumpang sekaki,, salam semua orang then duduk bergosip sambil goreng ayam with kirin,nurul,, lama gila tak jumpe dorang,kiteorg sebaya so,mmg asal jumpe memang macam ni,, makcik2 aku semua bising la"jage ayam ke bergosip?"haha,kiteorg mampu tersenyum je la,,, then,da siap semua tu,ape lagi,,lepak la,,camwhoring la gamaknye,, malas nak taip pnjang-panjang,layan je la gambar ni
perkenalkan anak buah aku,rayyan ,senyum nak gedik je :D penat jage ayam,aku potong buah,,sambil2 tu curi2 makan right-syuhada,aku,quraishah

si gedik yaya
"mak long,mak ngah,nak cari gaduh?"1.30 hujan start turun,,mak cakap hujan rahmat

around 2.00 ptg,jemputan,jiran tetangga ucu start membanjiri perkarangan rumah,(ceh ayat)

kiteorg,ape lagi cari lah port best,sebelah tong air u,,penat 2 gosip capai air,hehe

agak ramai gile org yg datang,,majoriti kawan pejabat ucu,jiran tetangga la,,kali ni buat kenduri arwah makwe dekat rumah ucu,sebab ucu nak buat doa selamat untuk rumah baru die ni





lepas tetamu semua beransur pulang,then ucu cakap ni untuk family kite je

dia bawak keluar 5biji kek,actualy semalam bufday anak ucu,then hari ni bufday ayah,anevesary makngah,pak ngah,,so saje nak celebrate sesame

muka semua orang ceria je,,tapi aku tau,dalam hati ,sure gila semua akan cakap macam ni "kan best,kalau makwe ade"

sumpah wey,rindu sesangat dengan makwe,yang ni baru majlis macam ni,kalau hari raya nanti macam mane la :(


muke semue terujeeee
" sedapnye kek kite"
"cepatlah mak ngah,pak long,kite nak potong ni"
" macam best je pisau ni"
lepas semua selesai,lepak-lepak dgn nurul,kirin,,siap mekap segala bagai kan,,around 6.30 petang semua beransur pulang sebab esok sekolah,kerja kan,,

hari yang paling best even penat gila


*nak tengok gambar lagi,di facebook ya :P

No comments: